آقای مرعشی کجا ؟ چرا رفتید؟ بودیم در خدمتتون

به احتمال زیاد تا الان دیگر خود اصلاح طلبان باید خوب فهمیده باشند که حسین مرعشی فردی نیست که بتوان روی او "حساب انتخاباتی" کرد تا در جلسات مناظره یا پرسش و پاسخ بتواند گلیم خود و اصلاحات را از آب بیرون بکشد.

اما با این حال وی همچنان سخنگوی حزب کارگزاران است و اکنون که میرحسین موسوی جای خاتمی را گرفته است می کوشد تا وی را به هر طریق که شده به ریاست جمهوری برساند.

چهار سال پیش نیز که مرعشی برای مناظره از سوی هاشمی در رسانه ملی حاضر شده بود با سخنان خود موجب ریزش بخشی از آرای هاشمی رفسنجانی شد.

با این حال معلوم نیست آیا واقعا این موسوی است که وی را برای مناظره به مراکز مختلف دانشگاهی گسیل می کند یا وی سرخود به نمایندگی از وی در مناظره ها شرکت می کند.

این تردید بیشتر از آنجا حاصل می شود که مرعشی در این ایام و در سخنرانی های خود همانند دور نهم انتخابات شدیدترین تخریب ها را علیه دولت نهم و احمدی نژاد به کار بسته است و حتی چندی پیش در اظهار نظری "محمود احمدی نژاد" را خطرناک تر از "بنی صدر" دانسته بود.

با این حال امروز دانشگاه ملایر بود که مرعشی را برای پرسش و پاسخ انتخاباتی فرا خواند.

بنابر گزارش "رجانیوز" حسین مرعشی در این جلسه هم بار دیگر به دولت حمله کرد و آن را دولتی "دروغگو" و "عوام فریب" توصیف کرد که از سند چشم انداز بیست ساله فاصله گرفته، و کشور را به "ناکجاآباد" می‌برد.

سخنگوی حزب کارگزاران اما بدون اشاره به برنامه های میرحسین موسوی، وی را منجی ای توصیف کرد که می خواهد جامعه را نجات دهد و گفت که  موسوی در تمام زمینه ها برنامه های نجات بخش دارد.

برمبنای این گزارش، اما اظهارات میرحسین موسوی باعث شد تا یکی از دانشجویان حاضر در جلسه سوالاتی را از وی مطرح کند؛ سوالاتی که مرعشی تنها به برخی از آنها پاسخ های حاشیه ای داد و در واکنش به بقیه این سوالات ترجیح داد تا جلسه را آنچنان با عجله ترک کند که حتی گوشی تلفن همراهش نیز در محل سالن "جا" بماند.

بر اساس گزارش "رجانیوز" ،در این جلسه یکی از دانشجویان از مرعشی سوال کرد که شما با کدام معیار گفتید که احمدی‌نژاد از بنی صدر بدتر است، در حالی که این دو نفر در دو نقطه مقابل یکدیگر قرار دارند و بنی صدر ادعای لیبرال بودن داشت اما احمدی‌نژاد در تمام مجامع داخلی وخارجی به نقد وتفکر لیبرالیسم می‌پردازد وآن را پایان یافته قلمداد می کند؟

این دانشجو پرسید: احمدی‌نژاد از بنی صدر بدتر است یا شما که خود را "لیبرال دمکرات مسلمان" می نامید در حالی که همه می دانند لیبرالیسم واسلام با یکدیگر جمع نمی شوند و اگر شما براساس منطق ضعیف خود می گویید احمدی‌نژاد از بنی صدر بدتر است، ما هم می گوییم "مرعشی خودِ شیطان است و از شیطان بدتر است."

این دانشجوی ملایری در ادامه سوالات خود از مرعشی به سخنرانی احمدی نژاد در ژنو اشاره کرد و گفت: هنگامی که احمدی نژاد در اجلاس ژنو شرکت کرد وآن حماسه را آفرید، شما دوباره مغرضانه دست به کار شدید و گفتید احمدی‌نژاد نماد ملی مردم ایران است و حضور وی در این اجلاس آبروی ملت ایران را برد، همین حرف را منافقین در زمان آقای رجایی مطرح کرده اند و گفتند رجایی با این تیپ و قیافه اش آبروی ما را می برد، سؤال من از شما این است که اگربه قول خودتان رئیس جمهور نماد یک ملت است، پس چرا شما خودتان دائماً به ملت ایران توهین می کنید؟

دانشجوی دانشگاه ملایر همچنین به سخن چندی پیش مرعشی اشاره کرد که گفته بود "یک ریاست جمهوری به ناطق بدهکار هستیم" و از مرعشی پرسید: "مگر ریاست جمهوری ارث پدری شما و امثال شماست که اینگونه بذل و بخشش می کند؟"

وی به اعتماد به نفس بالای مرعشی اشاره کرد و در سخنان تندی گفت: "واقعاً اعتماد به نفس بالای آقای مرعشی را تحسین می کنم که با این ضعف منطق و استدلال های پوچ به خود جرأت می دهد که در مجامع دانشگاهی جهت پاسخ و پرسش حضور یابد."

بنابر این گزارش در حالی که سخنان دانشجوی پرسشگر باتشویق اکثر دانشجویان مواجه شده بود، مرعشی که عصبانی و مضطرب به نظر می رسید باز هم اقدام به توهین و تخریب دولت کرد و با متهم کردن دولت نهم به سر پیچی از قوانین کشور مدعی شد: "احمدی‌نژاد می خواهد رهبری انقلاب را به دست بگیرد. در حالی که ما تنها یک رهبر داریم و احمدی‌نژاد باید تنها در شأن یک رئیس جمهور به امور داخلی کشور بپردازد و اینکه او بخواهد در شأن یک رهبر جهان اسلام به دیگران نامه بنویسد این به او مربوط نمی شود."

وی در ادامه پاسخ هایش به سوالات این دانشجو افزود: "ما در دولت آقای هاشمی و آقای خاتمی با مشکلی به نام "کردان" مواجه نبودیم" که در این لحظه یکی دیگر از دانشجویان حاظر در جلسه به مرعشی گفت: لطفاً بفرمایید مدرک آقای "حاجی" وزیر آموزش و پرورش دولت آقای خاتمی چه بود، آیا غیر از این است که ایشان مدرک خود را از دانشگاه جعلی هاوایی دریافت کرده است.مرعشی پاسخ داد من نمی دانم مدرک آقای حاجی چیست.

سپس یکی دیگر از حضار پرسید آقای مرعشی لطفاً درباره مدرک خودتان توضیح بدهید؛ آیا درست است که شما با مدرک دیپلم مسئول دفتر رئیس جمهور در زمان آقای هاشمی و با مدرک لیسانس معاون رئیس جمهور در زمان خاتمی بودید؟ که مرعشی باز هم در این خصوص سکوت کرد.

وی سپس در حالی که هنوز یک ساعت از زمان مقرر جلسه باقی مانده بود و تعداد زیادی سؤال کتبی و شفاهی وجود داشت، جلسه را ترک کرد و به اصرار دانشجویان مبنی بر پاسخگویی به سؤالات نیز توجهی نکرد.

گزارش رجانیوز در این زمینه حاکیست که مرعشی به قدری با عجله سالن سخنرانی را ترک کرد که فراموش کرد تلفن همراهش را ببرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد