نگاهی به نقش آفرینی "مضلین " در دوران اصلاحات

برگزاری فارس: با بازخوانی برخی وقایع تاریخی نه چندان دور، صحت ادعای اصلاح طلبانی که پس از سال‌ها گوشه‌گیری و انزوا، حال با ادعای نجات کشور و خط امام بازگشته‌اند با تردید جدی مواجه می‌شود.


به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، حسین دلیریان، نویسنده وبلاگ "راه " در جدید‌ترین پست وبلاگ خود، مطلبی را با عنوان "خانه میرحسین کجاست؟ " منتشر کرده است.
بر اساس این گزارش در این مطلب آمده است:

با بازخوانی برخی وقایع تاریخی نه چندان دور، صحت ادعای اصلاح طلبانی که پس از سال‌ها گوشه‌گیری و انزوا، حال با ادعای نجات کشور و خط امام بازگشته‌اند با تردید جدی مواجه می‌شود.
مقام معظم رهبری: " یک عده می‌خواهند وانمود کنند که ما اصلاً دشمن نداریم! یک عده می‌خواهند وانمود کنند که اصلاً توطئه‌ای علیه ملت ایران نیست! اینها هم رفیق‌های همان‌ها هستند! در روزنامه‌ها می‌نویسند و گاهی در سخنرانی‌ها می‌گویند که اصلاً توطئه‌ای وجود ندارد، خیالات است که شما می‌کنید! نه، دشمن از همه طرف توطئه می‌کند. "( 9فروردین77 )

مواردی که در ذیل به آن پرداخته شده است:
1- تهاجم به امامان معصوم(ع)
2- تهاجم به عاشورا
3- تهاجم به امام خمینی(ره)
4- تهاجم به ارزشها
5- تهاجم به انقلاب اسلامی

قلم و سرنیزه... این دو شمشیر بران که یکی بر جسم خاکی خط می‌اندازد و دیگری در روان اما این کجا و آن کجا! اثر سرنیزه بر بدن به مرور زمان رفع و ترمیم می شود اما تاثیر قلم نویسنده (چه متعهد چه غیر متعهد) عمیق‌تر و ماندگارتر است چراکه بعد اصلی وجود انسان یعنی روح و فکر آدمی را تحت اثر قرار می‌دهد و همین عمق تاثیر و جایگاه والای قلم است که گفته‌اند : " مداد العلماء افضل من دماء الشهداء ".
اما اگر این شمشیر دو سر در بین انگشتان انسانی مبتذل و سکولار شروع به چرخیدن نماید آن وقت است که استحاله و انحراف فرهنگی و عقیدتی در یک جامعه شیوع و گسترش می‌نماید و آن روز، روز مرگ ارزش‌هاست و به تبع آن رکود و ابتذال حیات فکری و اجتماعی یک ملت.
حواشی سال‌های 77 تا 79 سلطنت طلبان، اپوزیسیون (ضد انقلاب)، اصلاح طلبان دست در دست هم به کین با برنامه‌ریزی مدون شروع به اخذ مجوز انتشار مطبوعات نمودند، مجوزهای بی‌حد و حصری که گاهی در یک روز بیش از 30 مجوز(!) توسط وزارت ارشاد آن زمان صادر می‌شد و اینجا بود که نوعی ولنگاری مطبوعاتی (به بهانه آزادی بیان) بوجود آمد و زنگ‌های خطر به صدا در آمدند.
استکبار و ایادی داخلی و خارجی اش جنگ، کودتا، ترور، شورش و خلاصه همه گزینه های سخت افزاری را امتحان کرده بودند و حالا تنها امیدشان استحاله از درون بود یا همان جنگ نرم (تهاجم فرهنگی) که یکی از ابزار آلات موثر در این حیطه "مطبوعات " است.
اما جالب اینجاست عده ای آن زمان وجود این چنین دشمن و تهدیدی را انکار کرده و آن را توهم می نامیدند. مقام معظم رهبری در یکی از سخنان خود فرمودند: " یک عده می‌خواهند وانمود کنند که ما اصلاً دشمن نداریم!
یک عده می خواهند وانمود کنند که اصلا توطئه ای علیه ملت ایران نیست! اینها هم رفیق های همان‌ها هستند! در روزنامه‌ها می‌نویسند و گاهی در سخنرانی‌ها می‌گویند که اصلاً توطئه‌ای وجود ندارد، خیالات است که شما می‌کنید! نه، دشمن از همه طرف توطئه می‌کند. "(9فروردین77)
در زیر شبهه‌ها و هتاکی‌هایی را با آدرس در چند بخش آورده‌ام که در میان نویسندگان آنها از رئیس جمهور و وزیر دیده می‌شود تا نویسندگان شبه منورالفکر و آماتور.

1- تهاجم به امامان معصوم(ع)
تراژدی حسین بن علی(علهه السلام) مشابه تراژدی‌های آنتیگونه، تامس مور و جان پروکتور است.حنایی کاشانی، کیان فروردین 78
در حیطه ولایت باطنی، رابطه مرید و مرادی برقرار است، اما در حیطه ولایت سیاسی، حتی ائمه هم وجوب اطاعت ندارند، چه برسد به فقیه. مردم می‌توانند بر امام معصوم هم خرده بگیرند، انتقاد کنند و در جایی فرمانش را اطاعت نکنند. عبدالکریم سروش، ماهنامه کیان آبان77
اگر مجوز راهپیمایی به هر گروه بر اساس قانون داده شود اشکال ندارد، حتی علیه خدا…ابراهیم اصغرزاده، آفتاب امروز 2/6/78
آدم زمینی نباید در پای ایدوئولوژی‌های ناکجا آبادی قربانی شود. اکبر گنجی، صبح امروز 26/2/78
مردم حق دارند همه مسئولین را به سوال کشیده و از آنها انتقاد کنند حتی اگر آن مسئول، پیامبر و امام معصوم باشد، بلکه به خود خدا هم می‌توان اعتراض کرد و او را فتنه‌گر نامید. محمدی اصفهانی، ایران 24/4/79
نظریه وصایت و شورا که پس از پیامبر اجرا گردید، می‌تواند جانشینی برای نظریه ولایت فقیه، بعد از دوران ائمه باشد. تقی رحمانی، نشاط مهر87
صحت قصه حضرت یوسف، در قرآن کریم، از محالات است. ح.م. صبح امروز، خرداد78

2- تهاجم به عاشورا
عاشورا، نماد زنده در آتش افتادن سیاوش است، داستان عاشورا در ایران، داستان دمیدن روح اسطوره سنت شده سیاوش در تن اسطوره زنده و پویای حسین(ع) است. فاطمه گوارایی، پیام هاجر23/1/79ش311
فرهنگ شهادت خشونت افرین است، اگر کشته شدن آسان شد، کشتن هم آسان می شود. عبدالکریم سروش، نشاط 12/3/78
ثواب کف و سوت زدن برای تقویت یکی از نخبگان جامعه، کمتر از سینه زنی و عزاداری برای امام حسین(ع) نیست. مدیر آموزش و پرورش مازندران، اخبارویژه کیهان10/3/79
جهاد در جایی معنا دارد که مجاهد مطمئن باشد، پیروز می شود وگرنه چنین جهادی بی معناست. فاضل میبدی، نشاط اردیبهشت78
شهادت طلبی را مرحوم شریعتی به جامعه یاد داد. حمیرضا جلائی پور، کیهان26/3/79 * امام حسین(ع) برای مقابله با قتل های زنجیره ای قیام کرد. عبائی خراسانی، بامداد21/1/79

3- تهاجم به امام خمینی(ره)
مبانی و اصول آیت الله خمینی که متکی به فقه و سنت شیعه است، دیگر کارآمد نیست. یوسفی اشکوری، جهان اسلام11/3/78
فتاوای فقیهان برای خودشان حجیت دارد. محمد مجتهد شبستری، بعثت3/6/77
اشغال لانه جاسوسی، امری عبث بود و زیان های جبران ناپذیری برای مردم ایران، به بار آورد. ابراهیم یزدی،هفته نمه آبان ش49

4- تهاجم به ارزشها
اگر این حجاب و پوشش مانع حضور زن و بروز شخصیت زن شود، قطعا مضر است…مشکل این نیست که زنان چگونه لباس بپوشند، مشکل این است که زنان بتوانند در عرصه های مختلف حضور داشته باشند. سید محمد خاتمی، همبستگی16/8/79
تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است. سالار بهزادی،صبح امروز23/8/78
حکم حرمت چاپ و فروش کتب ضاله در زمان حال، بی معناست. ابوالفضل موسویان،پیام هامون ش26
نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است. مهاجرانی، آریا13/1/79
در تاریخ جدید خدای که مومنان کشف می کنند ممکن است با خدایی که گذشتگان کشف می کردند، متفاوت باشد. عبدالکریم سروش،کیان52
خواستم سخنانم را مثل سوره توبه بدون بسم الله شروع کرده باشم. بهزاد نبوی، جمهوری اسلامی13/2/79
نفی خطوط قرمز و انکار فصل الخطاب ها ضروری است، خطوط قرمز باید پاک شود. صادق زیبا کلام، پیام هاجر شهریور87
در برابر هجوم فرهنگ بیگانه نباید عکس العمل نشان داد. علی قربانپور، پیام هاجر ش234
مظاهر دینی چون حجاب و حیای زنان، نماد عقب افتادگی است. نوشین احمدی، جامعه سالم11/8/78
برخورد با توهین کنندگان به مقدسات چون منجر به اشاعه توهین می شود، خود اشاعه فحشاست. مهاجرانی،اخبار اقتصاد5/7/78
توهم تهاجم فرهنگی، ناشی از احساس ضعف و ترس است. مجید شریف،هفته نامه آبان شهریور77
هیئت های مذهبی، منشا خشونت اند و بسیجی ها، اعضای تشکیل دهنده این هسته ها هستند. محمد قوچانی، عصرآزادگان20/1/79

5- تهاجم به انقلاب اسلامی
انقلاب اسلامی، متاثر از الگوی حکومت شوروی سابق است و سرانجام آنها هم یکسان خواهد بود. عباس عبدی،راه نو21/6/77
اکنون پس از گذشت بیست سال همه آرمان های انقلاب فروریخته است! هوشنگ گلشیری، ایران جوان20/12/77
از این به بعد دیگر نمی توان بقای نظام جمهوری اسلامی و ثبات و اقتدار آن را بر مبنای نگهبانان دین سنتی تضمین کرد. هاشم آغاجری،پیام هامون23/12/78
بنای حکومتی مبتنی بر آرمان های متعالی و مقدس یک اشتباه نابود کننده است. بی نام،جهان اسلام5/11/77
سر دادن شعار مرگ و آتش کشیدن پرچم آمریکا، اعمالی زشت و وحشیانه است. مهاجرانی،جبهه30/5/78
حکومت در دست ماست. ما به اهداف خود رسیده ایم. ما اصلاحات خودمان را که تغییرات در نظام و رهبری است، از طریق مجلس ششم انجام خواهیم داد. محسن کدیور، یالثارات ش93
این دست تهاجم ها در مقوله های دفاع مقدس، جدایی دین از سیاست، بحث آقای منتظری و تصمیم امام راحل(ره)، قانون اساسی، صلح خاورمیانه و… با شدت تمام از سوی مدعیان اصلاحات پیگیری می شد بگونه ای که گری سیک عنصر برجسته سازمان سیا و مشاور سابق امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا پس از سفر به ایران طی مصاحبه ای اعلام کرد: " چگونه خوشحال نباشیم از اینکه موج تازه ای در ایران برپا شده که مصمم است طومار حکومت اسلامی را در هم بپیچد و حکومتی نظیر حکومت ایران در دوران شاه و عربستان سعودی را روی کار می آورد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد