یک ایرانی در بین دزدان دریای سومالی

 کمیته بازرسی دادستانی فدراسیون روسیه اعلام داشت که در بین 29 دزد دریایی دستگیر شده توسط نظامیان روسیه، اتباع سومالی , ایران و پاکستان دیده شده است .

خبرگزاری روسی "رویا نووستی" با انتشار گزارشی در این باره اعلام داشت که بازداشت شدگان هم اکنون روی عرشه ناوشکن "ادمیرال پانتلییف" هستند، این منبع ضمن اشاره به وجود اتباع سومالی، ایران و پاکستان اما تعداد اتباع دستگیرشده هر کدام از این کشورها را مشخص نکرده است .

ریا نووستی به نقل از دفترمطبوعاتی کمیته تحقیقاتی دادستانی فدراسیون روسیه افزود، روز 28 آوریل توسط نظامیان روسی 29 نفر مظنون به دزدی دریایی دستگیر شدند. در بین آنها اتباع سومالی و نیز ایران و پاکستان دیده می شوند. تاکنون این افراد مورد بازرسی بدنی قرار گرفته اند، شرایط بهداشتی و تغذیه برای آنها تامین شده است. با توجه به اینکه یکی از آنها طی عملیات بازداشت زخمی شده بود، پزشکان نظامی روی وی عمل جراحی انجام می دهند.

این خبرگزاری می گوید بیشتر این افراد مورد بازجویی قرار گرفته اند، اما با توجه به اینکه سرکرده های آنها بهنگام دستگیری در حالت نشئگی مواد مخدر بودند، بازجویی چندبار به تعویق افتاد. به همراه آنها در کشتی دزدان دریایی، دستگاه های راداری، تفنگ، مسلسل و مهمات نظامی ویژه این تسلیحات کشف و ضبط شده است.

لازم به یادآوریست این خبرگزاری پیشتر اعلام داشته بود که یک کشتی حامل دزدان دریایی در 15 مایلی شرق سواحل سومالی در منطقه پر رفت و آمد کشتی ها روز سه شنبه گذشته ساعت 18:12 دقیقه به وقت مسکو توسط ناوشکن "ادمیرال پانتلییف" توقیف شد.

در این گزارش به نقل از اطلاعیه وزارت دفاع فدراسیون روسیه آمده است "بهنگام بازرسی، در عرشه کشتی 7 قبضه اسلحه کالاشینکوف، سایر انواع تفنگ ، نردبان، دستگاه های راهنمای مسیر، از جمله ردیاب های ماهواره ای و مخزن سوخت پیدا شد ودر کل 29 نفر دستگیر شدند. بدین ترتیب می توان چنین احتمال داد که همین گروه دو بار بدون موفقیت سعی در گرفتن تانکر "TF Сommader" با خدمه روسی داشت که روز گذشته با بار نفت از این منطقه به سنگاپور می رفت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد