بازخوانی تخلفات اقتصادی گسترده دولت خاتمی

در حالی که این روزها اختلاف نظر محاسباتی دیوان محاسبات و دولت نهم تبدیل به بهانه ای برای حمله و تخریب دولت نهم شده و سران اصلاحات و کاندیداهای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری شده، خبرنگار بولتن به بازخوانی خاطراتی شنیدنی و خواندنی از تخلفات دولت اصلاحات(بخوانید مشارکت) اقدام می کند.

به گزارش خبرنگار بولتن، در ماه های پایانی حکومت دولت هشتم، رحیمی رئیس وقت دیوان محاسبات اقدام به افشاگری درباره تخلفات مالی و قانونی و برخی سو استفاده ها و برداشت ها غیرقانونی دولت اصلاحات کزد، این افشاگری رحیمی باعث اعتراض مسئولان دولت و نمایندگان اصلاح طلب مجلس شد تا جایی که حتی رحیمی تا مرز برکناری از پست خود پیش رفت.

محمدرضا رحیمی، رئیس وقت دیوان محاسبات کشور، در مرداد ماه سال 84 برخی از تخلف‌های کلان دستگاه‌های اجرایی کشور را فاش کرد.

رحیمی با اشاره به تخلف نجومی یکی از وزارتخانه‌ها اظهار داشت: در تفریغ بودجه برنامه سوم توسعه فقط یکی از وزارتخانه‌ها، تخلف حدود 11 هزار میلیارد تومانی کشف شد.

وی درباره تخلفات انجام شده در بخش آرد و نان گفت: در این بخش حدود 817 میلیارد تومان تخلف صورت گرفته و کشف شده است.

رحیمی افزود: در یک بررسی مشخص شد که 60 هزار تن برنج در کشور گم شده است و حدود یک میلیون و 400 هزار تن گندم نیز وجود خارجی ندارد و حتی مقدار زیادی از گندم وارداتی کشور فقط برای حیوانات قابل استفاده بوده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور به سوءاستفاده‌هایی که از برخی قوانین کشور می‌شود، اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام رئیس شرکت بازرگانی پتروشیمی به علت وضع قانون تثبیت قیمت‌ها در مجلس حدود 500 میلیارد تومان به جیب دلال‌ها رفته است.

وی خاطرنشان کرد: دولت قصد داشت در ماه‌های پایانی فعالیت خود 25 صدم درصد اعتبارات جاری کشور را که حدود 137 میلیارد تومان بود صرف تبلیغات فعالیت‌های انجام‌شده کند اما من در نامه‌ای به آقای خاتمی، رئیس‌جمهور، به صراحت اعلام کردم که این کار، خلاف ضوابط و قوانین کشور است.

رئیس دیوان محاسبات کشور همچنین به تخلفات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اشاره کرد و افزود: این سازمان در هر ماه به کارمندان خود سه ماه حقوق می‌دهد.
رحیمی با اشاره به این‌که مالیات پس از نفت بزرگترین منبع درآمد کشور است ، خاطرنشان کرد: برخی از مؤسسات و شرکت‌ها با استفاده از خلأ موجود در قوانین کشور و با وجود کسب درآمدهای کلان، از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی گفت: برای مثال یک مؤسسه فرهنگی در سال 81 حدود 18 میلیارد تومان درآمد داشته اما از پرداخت مالیات معاف بوده است و این در حالی است که صاحب این مؤسسه، توده‌ای است و همه درآمدهای خود را به آمریکا منتقل می‌کند.

رئیس دیوان محاسبات کشور درباره تخلف‌های وزارت تعاون افزود: وزیر تعاون در مدت تصدی وزارت تعاون حدود هفت هزار سکه طلا هدیه داده که قانونی نبوده است.
وی افزود : برخی از صندوق ذخیره ارزی، وام گرفته و در سوئیس زمین و ویلا خریده‌اند.

رئیس دیوان محاسبات کشور همچنین به تخلف برخی از افراد حقیقی اشاره کرد و گفت: یکی از افرادی که به عنوان صادرکننده نمونه معرفی شد و از دست آقای خاتمی جایزه گرفت، متخلف بوده است اما جالب اینجاست که این فرد هنوز به دنبال دریافت جایزه صادراتی خود است.

گفتنی است، این اظهارت افاشگرانه و رسوا کننده مدعیان پاکی در آن زمان به شدت مورد انتقاد، حمله و اعتراض دولمتردان هشتم و حامیان آن ها شد و هم مسلکان ایشان در مجلس نیز به شیطنت های فراوان و جوسازی های گوناگون برای کناره گیری، عزل برای ساکت کردن رحیمی اقدام کردند تا جایی که حتی برکناری رحیمی مسجل شده بود.

در آن زمان با حمایت های دولت نهم از رئیس دیوان محاسبات از جمله نامه تاریخی و خواندنی کلهر مشاور احمدی نژاد به حداد عادل رئیس مجلس هفتم توطئه ها و نقشه های متخلفان نقش بر آب شد.

حال سوال اینجاست که چرا به اصطلاح منتقدان و کارشناسان اقتصادی و مدعیان پاکی دولت اصلاحات در زمینه تخلفات قانونی و اقتصادی چرا هم اینک بر طبلی که با بی دقتی و شتابزدگی دیوان محاسبات ساخته شده می کوبند ولی آن زمان که رئیس دیوان محاسبات که ابزار نظارتی مجلس شورای اسلامی است فقط گوشه ای از تخلفات دولت خاتمی را افشا کرده بود، سکوت اختیار کرده و لب بر سخن و انتقاد و بحث های کذایی برای بررسی جوانب این تخلفات محرز نگشوده بودند؟
نظرات 4 + ارسال نظر
مهدی جمعه 8 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:20 ق.ظ http://fa.chonoo.com

سلام،
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://fa.chonoo.com
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

-- راستگو -- جمعه 8 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:26 ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام
ما یک موتور جست و جوگر ایجاد کرده ایم که فقط سایت های به زبان فارسی در آن ثبت خواهد شد.
اگر شما مایل به ثبت وبلاگ یا وب سایت خود در موتور جست و جو هستید ابتدا باید یک لینک در وبلاگ یا وب سایت خود به آدرس http://www.rastgo.com با عنوان "راستگو" بدهید و بعد در لینک زیر در خواست می دهید تا وبلاگ یا وب سایت شما در موتور جست و جو ثبت شود.
http://www.rastgo.com/submit-script/

اگر پیشنهادی و یا انتقادی دارید خوشحال خواهیم شد از طریق لینک زیر برایمان ارسال کنید:
http://forum.rastgo.com/topic-t741.html

با تشکر و احترام

فرید جمعه 8 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:35 ب.ظ

سلام بر تو ای هموطن
ایا از پس مخارج زندگی خود بر نمیایید؟؟
ایا دنبال یک راه حل برای غلبه بر مشکلات مالی خود هستید؟
ما برای این مساله مشترک همه یک راه حل داریم.
درباره کمپانی پارمیس که بصورت قانونی در ایران ثبت شده چیزی شنیدی؟
میخواهی ماهی 5تا8 درصد سود بگیری؟
میخوای سرمایه هات توسط بانک تضمین بشن؟
میخواهی از درامد بازاریابی ماهانه10ها ملیونی استفاده کنی؟
و خیلی چیزای دیگه
از سایت ما دیدن کنید

مهیار جمعه 8 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:54 ب.ظ

کتاب های الکترونیکی مرتبط با کامپیوتر
شامل مقالات وکتاب های درمورد کامپیوتر اینترنت طراحی سایت ومرتبط با ان
1DVD + هزینه پست پیشتاز = 3000 تومان
http://tafrihi.com/shop/ebook/2000ebook.htm

-------------------
فروش بیش از 5000 کتاب الکترونیکی به صورت فارسی ( 5164 کتاب )
2DVD+ هزینه پست پیشتاز = 3500 تومان
http://tafrihi.com/shop/ebook/5000ebook.htm

----------------

فروش سئوالات کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور
رشته های کامپیوتر-نرم ام افزار
مهندسی فناوری اطلاعات
قیمت هر دفترچه 500تومان است که به صورت PDFمی باشد که بعد از واریز پول به ایمیلتان فرستاده می شود
http://tafrihi.com/shop/arshad/
----------------
برای کسب اطلاعات بیشتر با
ایمیل iroonikids{@}yahoo.com تماس بگیرید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد