شرکت General Electric از ساخت دیسک جدیدی خبر داده است

شرکت General Electric از ساخت دیسک جدیدی خبر داده است که می‌تواند 500 گیگابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند که این حجم با ظرفیت 100 دیسک DVD برابری می‌کند.

این دیسک میکرو-هولوگرافیک که به اندازه دیسک‌های DVD طراحی شده، برای کمک به صنعت بایگانی ساخته شده است. این شرکت امیدوار است که این دیسک‌ها سرانجام می‌توانند توسط کاربران عمومی و خانگی مورد استفاده قرار گیرند.

دیسک‌های Blu-ray که برای ذخیره‌سازی فیلم‌ها با کیفیت بالا و همچنین بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده‌اند، هم‌اکنون می‌توانند بین 25 تا 50 گیگابایت اطلاعات را در خود جا دهند.

دیسک‌های میکرو-هولوگرافیک می‌توانند بیش از دیسک‌های DVD یا Blu-ray اطلاعات را در خود ذخیره کنند، زیرا آن‌ها اطلاعات را به‌جای یک منطقه روی سطح دیسک، در سه بعد مجزا ذخیره می‌کنند.

این فناوری، قابلیت بازتابی هولوگرام‌های ذخیره‌ شده در دیسک‌ها را بیشتر می‌کند و بر این اساس، دستگاه‌های دیسک‌خوان قابلیت خواندن و  ذخیره‌سازی اطلاعات را به‌دست می‌آورند.

"برایان لاورنس"(Brian Lawrence) که مدیریت مرکز Holographic Storage را در شرکت GE برعهده دارد، در وبلاگ رسمی گروه تحقیقاتی این شرکت نوشت: «به‌تازگی گروهی در شرکت GE به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای مواد به‌کار رفته در دیسک‌های ذخیره‌سازی اطلاعات را توسعه داده‌اند تا حجم نور منعکس شده در دیسک افزایش یابد و توسط هولوگرام‌ها بازتاب شود».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد