تفاهمنامه ساخت اتوبوس در اردبیل با کره جنوبی امضا شد

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور استاندار اردبیل تفاهمنامه تولید و ساخت اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری بین شرکت سبلان‌خودروی مایوان و دووی کره جنوبی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که چهارشنبه شب در محل استانداری اردبیل برگزار شد، مدیر عامل شرکت سبلان خودروی مایوان اظهار داشت: این کارخانه با ظرفیت تولید اولیه 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس شهری و بین‌شهری تا پایان امسال در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.
سعید خادمی افزود: این کارخانه که زمینه اشتغال‌زایی 2 هزار نفر را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌کند، با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومان راه‌اندازی شده و بخشی از نیازهای خودرویی کشور را در نوع اتوبوس و مینی‌بوس برطرف خواهد کرد.
وی نیاز سالانه کشور به اتوبوس شهری و بین‌شهری را 7 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: با این میزان نیازمندی ما تنها قادر به تولید سه الی 4 هزار خودروی سنگین و نیمه‌سنگین برای ناوگان شهری و بین‌شهری هستیم که با راه‌اندازی این کارخانه نیاز کشور برطرف خواهد شد.
خادمی به امضای تفاهمنامه این شرکت با وزارت کشور برای فروش 800 دستگاه از محصولات تولیدی کارخانه سبلان خودرو اشاره کرد و افزود: شرکت دوو هم‌اکنون در شش کشور به تولید مستقیم و در 46 کشور نیز توزیع و فروش محصولات می‌پردازد که خوشبختانه با تلاش استاندار اردبیل، ایران هفتمین کشور از کشورهای دنیا است که کارخانه کره‌ای دوو اقدام به تولید محصول می‌کند.
مدیر عامل شرکت سبلان خودرو ادامه داد: کارخانه اتوبوس‌سازی اردبیل در دو فاز مونتاژ بدنه، خط رنگ، و فاز اجرایی شامل تولید قطعات خودرو اجرا می‌شود و در کنار راه‌اندازی این کارخانه خوشه‌های صنعتی این مجموعه نیز در شهرهای مختلف استان فعال خواهند شد.
در این مراسم «کیم» نماینده کارخانه دوو کره جنوبی نیز در سخنانی اظهار داشت: این کارخانه با تولید محصولات خودرویی متنوع از جدیدترین متدهای سوخت‌گیری شامل CNG و LNG و هیدروژنی استفاده می‌کند که در تولید اتوبوس شهری از سیستم سوخت‌گیری CNG و در بین‌شهری نیز از سیستم سوخت‌گیری LNG استفاده خواهد شد.
وی به تکمیل نسل جدید خودروهای شرکت دوو با بهره‌گیری از علوم و فنون پیشرفته اشاره کرد و گفت: تا 20 سال آینده از جدید‌ترین شیوه‌های سوخت‌گیری و تولید موتور و شاسی بهره‌برداری خواهیم کرد.
کیم با ابراز رضایت از انتخاب شهر اردبیل به‌عنوان همکار جدید شرکت دوو در مونتاژ محصول اتوبوس شهری و بین‌شهری، از ساخت مینی‌بوس هفت متری و ون شش متری لوکس در کارخانه اتوبوس‌سازی اردبیل در آینده نزدیک خبر داد.
مراسم کلنگ‌زنی این کارخانه قرار است با حضور مسئولان استان در شهرک شماره 2 اردبیل به زمین زده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد