عرضه کنندگان جایگزین بنزین را خواهیم یافت


مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در واکنش به تهدیدهای اخیر آمریکا اعلام کرد ایران قادر به یافتن عرضه کنندگان جایگزین برای تامین بنزین مورد نیاز خود است.


به گزارش شانا، علی اصغر عرشی مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت در گفت و گو با رویترز اعلام کرد: حتی اگر آمریکا شرکت هایی را که سوخت به ایران عرضه می کنند، تحریم کند، ایران عرضه کنندگان بنزین خواهد یافت.

عرشی همچنین با اشاره به اینکه شکی نیست ایران می‌تواند دربرابر هر فشاری از سوی آمریکا مقاومت کند، تاکید کرد: ما می‌توانیم این مساله را مدیریت کنیم. ما عرضه کنندگان جایگزینی در اختیار داریم و می توانیم کارهای زیادی با مصرف و همچنین تولید خود انجام دهیم. بازار سوخت، بازار بزرگی است که فقط به چند شرکت محدود نمی شود.

این سخنان در حالی مطرح می شود که 25 سناتور آمریکایی روز سه شنبه گذشته پیشنهادی را ارائه دادند که بر اساس آن باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا این قدرت را دارد تا در بحث هسته‌ای ایران، شرکت‌های عرضه کننده بنزین به این کشور را تحریم کند.

راجا کیوان از موسسه مشاوره انرژی پی.اف.سی با اشاره به اینکه تاریخ نشان داده است که بر خلاف فشارهای دولت آمریکا، ایران همیشه عرضه کنندگانی که مایل به فروش محصولات خود به ایران هستند، را یافته است، تاکید کرد: شاید با افزایش تحریم‌های اقتصادی به صادرات بنزین به ایران باعث شود که برخی تولید کنندگان درباره روابط تجاری خود با تهران بازنگری کنند،‌ اما شرکت‌های دیگری هستند که نسبت به فشارهای آمریکا بی‌تفاوت هستند و به خوبی جای آنها را پر خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد