مدیران برخی شرکت های نفت خارجی، کویت را ترک می کنند

مدیران اجرایی برخی شرکت های بین المللی نفتی پس از بی نتیجه بودن مذاکرات خود، کویت را ترک می کنند.


به گزارش شانا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القبس چاپ کویت، پس از گذشت زمان زیادی از مذاکرات شکست خورده برای کسب مجوز فعالیت در صنعت نفت کویت، دو شرکت بین المللی فعال در زمینه نفت، مدیران اجرایی خود را از این کشور خارج می کنند.

یک منبع آگاه در این باره به بلومبرگ گفت: ممکن است نماینده یکی از شرکت های بین المللی نفتی در کویت ماه آینده میلادی این کشور را ترک کند چرا که مذاکرات درباره یک طرح افزایش تولید نفت خام در کویت با شکست روبرو شده است.

همچنین معاون رئیس بخش امور خاورمیانه یکی از شرکت های نفتی در امور اکتشاف و تولید به دلیل طولانی شدن مذاکرات با طرف های کویتی، این کشور را ترک خواهد کرد.

کویت هم اکنون با خطر محقق نشدن هدف این کشور برای افزایش دوبرابری تولید نفت خام از دو میلیون و 100 هزار بشکه کنونی تا سال 2020 روبه روست.

«راجا کیوان» تحلیلگر مسائل انرژی در شرکت «بی.اف.سی انرژی» در این باره می گوید: کویت بدون کمک شرکت های نفتی دارای تجربه تعامل با چالش های میدان های نفتی و توانایی اجرای برنامه های موثر سرمایه گذاری، نخواهد توانست به هدف تولید چهار میلیون بشکه در روز خود دست یابد.

وی اضافه کرد: بیشترین حجم تولید نفت کویت از میدان های کاملا با سن بالا صورت می گیرد. افزایش تولید نفت خام نیز از میدان های دشوار شمال و میدان های نفت سنگین تامین می شود.

یادآور می شود کویت از حدود سه سال پیش تاکنون مذاکرات جدیدی را به طور جداگانه با شرکت های شورون آمریکا، بی.پی، اکسون موبیل و شل آغاز کرده است. هدف از این مذاکرات به دست آوردن تکنولوژی های خارجی با حفظ کنترل این کشور بر ذخایر نفت و گاز است.

شرکت کویت پترولیوم نیز گفت وگو درباره قراردادهای خدمات فنی را به مدت شش ماه متوقف کرد. پیش بینی می شود این قراردادها در سال 2009 نیز به مرحله اجرا نرسند.

شرکت نفت کویت مارس گذشته اعلام کرد شرکت اکسون موبیل آمریکا نیز درباره پروژه نفت سنگین از سال 2007 گفت و گوهایی را با مقام های کویتی آغاز کرده بود که منجر به کاهش سهم این شرکت از 750 هزار بشکه در روز به 450 هزار بشکه در روز در سال 2020 شده است.

«ریچارد فربوشان» معاون رئیس شرکت اکسون موبیل آمریکا در امور دریای خزر و خاورمیانه نیز در مصاحبه ای در تاریح 31 مارس گذشته اعلام کرد: ما هنوز در حال گفت و گو هستیم و همچنان علاقمند به حضور در کویتیم.

«الکس مونتن» تحلیلگر موسسه مشاوره انرژی «وود ماکینزی» مستقر در انگلیس نیز گفته است: پس از لغو قرارداد کویت با شرکت داوکمیکال آمریکا و لغو توافق نامه 15 میلیارد دلاری ساخت پالایشگاهی، بارها و بارها قبل از ابراز تمایل خود به سرمایه گذاری فکر می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد